Reflektion

Reflektion 11/8

Idag påbörjades ett projekt som jag fått förmånen att delta i. Vidare sedan i min roll som arbetslagsledare så ska jag vara en arm ut till  mitt arbetslag och förmedla den kunskap jag får. 

Det är ett projekt som kommer sträcka sig fram till 2018. Vi kommer att denna period arbete med Karlstads universitet. Jag med fler kollegor och rektorer kommer att få handledning, inspiration, verktyg mm som baseras på forskning och beprövad erfarenhet.

Det känns otroligt spännande. Vilken resa och vilken möjligheter!

Vi har blivit ombedda att under tidens gång reflektera över den resa vi gör. Vi får dokumentera det på vilket sätt vi ville och jag tänkte en stund och kom fram till att jag kommer tills viss del dela med mig av mina reflektioner i denna blogg. Så jag skapade en kategori som heter reflektion.. Så inte min rektor behöver leta ihjäl sig efter inläggen när jag ska visa min dokumentation 😉 

Det har varit två intensiva uppstartsdagar  nu och bilden nedanför är från första dagen. Då alla lärare på de två skolor som finns i kommunen träffades. Vikten av god undervisning sas här bland 70 lärare, blandat från förskoleklass, fritidshem och årskurs 1-9.

Men idag diskuterades detta vidare bland oss i gruppen. Vårt första möte med Monica och Inger från Karlstads universitet. Det var en otroligt bra dag. Länge sedan jag kände mig så motiverad! Så nu längtar jag efter att få återkoppla till arbetslaget, därmed kommer första reflektion  finnas här först efter mötet med dem. Kanske kan ni också få lite input eller bara se vilken resa jag/vi kommer få göra! 

Leave a Reply

